1+1=TRE logo Kontakt os Forsiden

Som støtte-kontaktpersoner er relationen til borgeren det alt-afgørende. Vi går derfor meget op i, at forsøge at lave det rette match mellem borger og vores medarbejder, da det er vigtigt, at der opstår tillid i relationen. Ofte gør alene den omstændighed, at vi IKKE er kommunale, en forskel i borgerens øjne!

Vi lægger overfor borgeren vægt på, at vi om fornødent har langt videre rammer at handle indenfor, fordi vi kommer fra et privat firma. Det betyder f.eks. at borgeren får telefonnummeret til sin støtte-kontaktperson, og samtidig får at vide, at det er muligt at ringe, også udenfor normal kontortid.

Vi har mulighed for at køre borgeren til f.eks. behandling, ligesom vi har mulighed for at give borgeren en kop kaffe på en café, eller måske købe en pose madvarer, når køleskabet er tomt. Ovenstående er med til at bygge en relation op mellem borger og støtte-kontaktperson, således at borgeren får en forståelse for, at vi faktisk KAN være en god støtte, og dermed lykkes det oftest at få etableret en alliance, som kan bruges i det videre arbejde.



Medarbejderne i 1+1=TRE varetager typisk en lang række opgaver

Medarbejderne i 1+1=TRE varetager typisk en lang række opgaver omkring den enkelte borger: Støtte til at følge behandling, bindeled til offentlige instanser, almindelig støtte i hjemmet samt ikke mindst at være der for borgeren, når det brænder på.

Den enkelte borgers situation er ofte præget af mange og alvorlige problemstillinger, herunder fysisk sygdom, og deraf følgende behov for støtte til behandling, misbrug, og deraf følgende behov for støtte til at følge behandling, kriminalitet med deraf følgende behov for f.eks. at overholde aftaler med Kriminalforsorg. Endvidere møder vi ofte borgere som er uden fast bolig, og hjælper derfor hjemkommunen med at finde egnet bolig, hvad enten det drejer sig om et bo-tilbud eller egen bolig. En ting som endvidere karakteriserer målgruppen er, at næsten alle har meget dårlig økonomi, og en stor gæld med sig. Her støtter vi op om at få saneret gælden, samt at få borgeren til at økonomisere med de midler der nu engang er til rådighed. Endelig støtter vi naturligvis borgeren med alle almindelige gøremål i hjemmet, rengøring, indkøb, tøjvask og lignende.